fredag 14 oktober 2011

Big-brother deltagare självmordsförsök

Expressen skrev den 4 oktober att den 2 oktober försökte den före detta Big- brother deltagaren ta sitt liv genom att hoppa från Älvsborgsbron, utanför Göteborg. Personen hade hängt i en kabel från bron och när räddningstjänsten anlände till platsen skrek deltagaren att den inte ville ha hjälp och ska sedan ha släppt kabeln och fallit mot marken. Deltagaren ska ha överlevt men brutit båda armarna och benen och fått skallfrakturer. Troligtvis är anledningen till självmordsförsöket ångesten från TV-såpan Big – brother då deltagaren ska tro att familjen sett saker som varit olämpliga, vilket inte stämmer enligt pappan. Big-brother stjärnan ligger nu i koma på Sahlgrenska sjukhuset.

Jag tycker att det är tragiskt hur Big-brother får skulden från alla de deltagarna som fått psykiska problem i och även utanför huset. Jag kan delvis hålla med om att de borde göra noggrannare undersökningar på deltagarna innan de får kliva in i huset men jag tycker samtidigt att man som deltagare borde fundera en extra gång innan de anmäler sig och även innan de gör olika saker i själva huset. Och den här deltagaren vet jag mådde jättedåligt i huset och borde egentligen farit hem mycket tidigare och big-brother pratade även med personen för att se till så att allting var okej. Jag tycker det är supertråkigt att det ska gå så långt att det slutar vid självmordsförsök men tycker även det är dåligt att inte nämna att deltagaren även haft problem med droger vilket jag tror kan bidra en del till händelsen.




3 kommentarer:

  1. Håller med! Big Brother borde inte få skulden för detta, den som går in i leken får leken tåla... Tragiskt att det kan gå så långt som ett självmordsförsök! Det känns som det inte bara är hennes deltagande i Big Brother som ligger bakom detta.

    SvaraRadera
  2. Håller med både dig Anna och Moa! Hon mådde förmodligen dåligt långt innan Big brother och jag tycker inte att man kan skylla på ett tvprogram. Bra skrivet iallafall!

    MVH Linnea Bjurbäck

    SvaraRadera
  3. Det syns att ämnet engagerar dig och det blir intressant att läsa! Bravissimo Anna!

    SvaraRadera